Za vsak podjetje in blagovno znamko je pomembno, da ima dobro ustvarjeno vizualno podobo, ki privablja stranke. Proces, ki omogoča tovrstno ustvarjanje vizualne podobe, pa imenujemo grafično oblikovanje. Pogosto je ravno vizualna podoba podjetja tista, ki jo ljudje najprej spoznajo, zato je pomembno, da je ta zanimiva in dobro predstavlja osrednjo podobo blagovne znamke. Grafično podobo podjetja mnogi poimenujejo tudi kot DNK znamke ali pa prstni odtis, kar dodatno osvetljuje pomembnost, ki jo nosi grafično oblikovanje. Če ste tudi sami lastniki blagovne znamke in še nimate ustvarjene vizualne podobe ali pa jo želite spremeniti, boste na priloženi povezavi našli podjetje, ki se s tem profesionalno ukvarja.
Čemu služi grafično oblikovanje?
Osnovni namen grafičnega oblikovanja je ustvarjanje vizualne podobe blagovne znamke. Povsem konkretno v vizualno podobo uvrščamo logotipe podjetjih, publikacije, spletne strani, revije, časopise, knjige, oglase in tudi embalažo izdelkov, kot je na primer embalaža promocijskih izdelkov. Grafično oblikovanje je torej precej široko področje, saj v proces oblikovanja sodijo različne vrste tipografij, vizualna komunikacija in postavitev strani ter tudi simboli ali elementi za izdelavo izdelka po okusu stranke. V splošnem gre torej za vključevanje načel oblikovanja ter združevanje slik, simbolov in besed v smiselno celoto, ki širši javnosti jasno predstavlja dejavnost podjetja. Posamezne komponente grafičnega oblikovanja pa kasneje tvorijo celostno vizualno podobo blagovne znamke in lahko pomembno vplivajo na prepoznavnost podjetja.
Zakaj je grafično oblikovanje pomembno?
Grafična podoba podjetja je pomembna za vse, ki so v samostojnem poslovanju novi, a tudi za tiste, ki so na tem področju že nekaj časa. Osnovna funkcija, ki jo vizualna podoba podjetja opravlja, je da širši javnosti predstavi blagovno znamko in ji s tem poveča prepoznavnost. Slednje pa lahko doseže le kvalitetna in celostna vizualna podoba podjetja, zato je ključno, da grafično oblikovanje opravi profesionalna ekipa z zadostnimi izkušnjami in znanjem. Grafična podoba podjetja je namreč tista, ki se pojavlja v medijih in drugod, kjer širši družbi predstavlja določeno blagovno znamko. Dobra vizualna podoba tako poveča možnost zapomnitve med prebivalci, posledično pa lahko pozitivno vpliva na prepoznavnost in uspeh podjetja. Nenazadnje pa je ravno to cilj vsakega podjetnika, torej cilj, do katerega se lažje pride z dobro grafično podobo blagovne znamke.
Kaj je pomembno upoštevati pri oblikovanju grafične podobe podjetja?
Za uspešno izgradnjo blagovne znamke je pomemben element grafično oblikovanje, ki mora biti opravljeno kvalitetno. Vizualna podoba podjetja oziroma logotip mora vključevati jasno sporočilo, ki strankam pove, kaj predstavlja določena blagovna znamka, za čem stoji in kateri so njeni prepoznavni atributi. Logotip podjetja mora torej predati informacije o tem, kaj določeno podjetje ponuja. Ker enako stvar praviloma ponuja več podjetij, pa je ključno, da se vizualna podoba v nečem razlikuje od ostalih in na ta način pritegne stranke. Dobro je, da je logotip izviren in vključuje element, ki ga ločuje od ostalih podjetij, saj na ta način blagovna znamka lažje izstopa v množici ponudnikov. Kadar se podjetje odloči za grafično oblikovanje, mora svojemu oblikovalcu jasno predstaviti zgodbo blagovne znamke, vizijo, zastavljene cilje in želje, saj lahko ti podatki poskrbijo, da ustvarjen logotip zares zajame bit blagovne znamke.
Izbira tiska za grafično oblikovanje
Za potrebe grafičnega oblikovanja se lahko izbere več vrst tiskov, kot so sitotisk, tampotisk, offsetni tisk, digitalni tisk ter sublimacijski in velikoformatni tisk. Sitotisk je tehnika, pri kateri se uporabljata mreža ali šablone, primerna pa je za tiskanje na ravne površine, na primer na darilne vrečke in tekstil. Pri tampotisku se tiska s pomočjo mehke blazine, tiska pa se na manjše in neravne površine (svinčniki, vžigalniki, USB-ključki). Najpogostejša tehnika je offsetni tisk, ki poteka s pomočjo gumijastega valja in je primerna za večje naklade, kot na primer za vizitke, letake, plakate in podobno. Digitalni tisk je cenovno ugodnejši način in se uporablja za tiskanje na vse vrste papirja, na PVC-folije, na tekstil in tudi ceradna platna. Poznamo pa še sublimacijski in velikoformatni tisk, ki zagotavlja drzne barve in visoko odpornost tiska, zaradi česar je primeren za tiskanje na športna oblačila, zastave, majice in podobno.
Namesto tiska vezenje in gravura
Podjetja se lahko odloči, da za grafično oblikovanje izbere vezenje in gravuro, namesto tiska. V splošnem velja, da so kakovostno vezeni produkti bolj obstojni, kot izdelki iz sitotiska. Ravno zaradi obstojnosti se mnogo podjetij odloča, da svoje izdelke opremijo z vezenjem in gravuro. Proces vezenja je najbolj primeren za različne vrste oblačil in tekstila, kamor sodijo jakne, brisače, torbe, majice in podobno. Graviranje pa se uporablja pri izdelkih, ki so narejeni iz materialov, kot so les, kovina, steklo, plastika, kamen ali usnje. Tudi pri vezenju in gravuri je pomembno, da sta opravljena kvalitetno, saj se na ta način celostno zaključi grafično oblikovanje, ki ustvari vizualno podobo blagovne znamke.